Vanliga frågor

Många av våra kunder har specifika frågor om våra professionella städtjänster. Här är några av de vanliga frågor som vi hör på Sam Städ.

Generella frågor

Hur kan jag få ett offert?

Helt enkelt besök registreringsflödet för att boka en städning och när du lämnar information om ditt hus och schema, kommer din offert att justeras dynamiskt.

Har jag laddat upp det fullständiga citatet, även om det inte tar så lång tid att städa mitt hus?

Nej, du debiteras endast baserat på hur länge din rengörare faktiskt var hemma. Om de slutar tidigt debiteras inte hela det angivna beloppet.

Behöver någon besöka mitt hus innan jag kan boka en städning?

Absolut inte! Vi vill inte påträngande säljare komma till vårt hus så vi skulle aldrig göra det för dig. Du kan få en offert och boka din rengöring online. Det tar ungefär en minut.

Ingår rengöringsmedel?

Rengöringsmedel ingår inte som standard. Detta säkerställer att din städare använder de produkter du gillar och det finns ingen korskontaminering från hus till hus.

Men om du inte har leveranser kan vi ta med dem mot en extra kostnad på 500kr per besök (150kr för in-och ut rengöring). Du kan välja bort det här alternativet från din kundpanel. Du kan också klicka här för att se en lista med saker att ha till hands. Observera att vi alltid använder ditt vakuum och mopp / hink så var noga med att ha de här föremålen på plats.

Vad händer om jag inte är nöjd med min rengöring?

Vänligen kontakta oss direkt och vi kommer att göra åtgärder för att rätta till situationen. Vi har en tillfredsställande garanti som vi står för.

Schemaläggningsfrågor

KAN JAG FÅ EN SAMMA DAGBOOKING?

Vi garanterar inte samma dag bokningar. Men beroende på dagen kan vi ofta uppfylla detta krav.

SKALL jag vara hemma för min rengöring?

Det är helt upp till dig. Om du inte ska vara hemma, se till att du meddelar oss hur du ska komma åt ditt hus genom att lägga in informationen i din kunddashboard.

HUR MYCKET RENGÖRAR ANVÄNDAR NÅGONSAKT TILLBAKA?

Ja, för det mesta. Vi tillåter dock ett timmefönster på grund av trafik och väderförhållanden. I scenarier där din städare kommer att vara sent kommer du att kontakta dig för att informera dig om ETA.

När laddas jag för tjänsten?

Du debiteras inte förrän efter rengöringen har slutförts. Din faktura kommer bara att återspegla den tid som din renare faktiskt var hemmaarbetande, avrundad till närmaste 15 minuters inkrement.

Finns det några kontraktsförpliktelser?

Nej, du kan avbryta tjänsten när som helst utan några påföljder. Du behöver inte begå några kontrakt eller förutbestämt antal möten.

Rengöring Frågor

VAD INKLUDERAS I EN STANDARDRENGÖRING?

Här är en lista över vad som städas i varje rum i ditt hus under standardrengöring. Du kan också begära extra saker via din kunddashboard.

Ger du leveranserna?

Rengöringsmedel ingår inte som standard. Detta säkerställer att din städare använder de produkter du gillar och det finns ingen korskontaminering från hus till hus.

Men om du inte har leveranser kan vi få dem till en extra kostnad på 100kr per besök (150kr för in-och ut rengöring). Du kan välja bort det här alternativet från din kunddashboard. Du kan också klicka här för att se en lista med artiklar som finns till hands. Observera att vi alltid använder ditt vakuum och mopp / hink så var noga med att ha de här föremålen på plats.

Vilka tjänster erbjuder du?

Vi erbjuder en rad tjänster från veckovis städning till engångstvätt för att flytta in och flytta ut. Du kan se de olika tjänsterna genom att besöka framsidan och klicka på knappen “Tjänster” halvvägs ner på sidan.

Hur många rengörare skickar du?

Endast en städare skickas till ditt hem. Om du har ett återkommande schema gör vi vårt bästa för att matcha dig med samma person framåt.

Sköts rengöringsföretagens rengöringsmedel?

Absolut. Städarna går igenom en screeningprocess som innehåller en polisbakgrundskontroll, referenskontroller och personintervjuer. Vi kräver också stor erfarenhet av bostadsrengöring för att arbeta med oss.